W ostatnich latach wzrasta zapotrzebowanie na packshoty we wszystkich sektorach marketingu i sprzedaży.
Fotografia produktowa na dobre wdarła się na rynek i nadal zdobywa nowe obszary. Fotografia cyfrowa rozwinęła kilka odrębnych gatunków, od panoram krajobrazowych po fotografię produktową. To właśnie w tym ostatnim gatunku packshot zyskał na znaczeniu. Ulotki, plakaty, broszury będą przykładem dobrego wykorzystania fotografii packshotowej. Produkt na białym lub wycięty z tła można wykorzystać w montażu i w kompozycji z tekstem.
Jak zrobić odpowiednie zdjęcia produktowe?
Głównym celem packshotów jest dokładne zaprezentowanie produktu, który następnie będzie sprzedawany za pomocą różnych kanałów marketingowych, głównie w witrynach i sklepach internetowych. Packshot musi pokazywać produkt w takiej formie, w jakiej klient otrzyma go w paczce i dość często w opakowaniu, jeśli produkt składa się z wielu elementów. Głównym celem fotografa jest przyciągnięcie uwagi konsumenta i wywołanie pozytywnych emocji wokół produktu.
Prawidłowy packshot nie powinien sprawiać, że produkt będzie wyglądał lepiej niż w rzeczywistości. Dobrze wykonany packshot ma zawierać dokładne przedstawienie walorów przedmiotu. Najlepiej byłoby, gdyby packshot również był atrakcyjny i zachęcał klientów do podejmowania decyzji zakupowych. W zależności od wymagań, dobry packshot może zawierać również widok opakowania, oznakowanie oraz wszelkie dodatkowe informacje. Celem zdjęć produktowych pozostaje zachęcenie do zakupu bez wprowadzania klienta w błąd.
Packshoty, czyli zdjęcia produktowe, są ściśle powiązane ze sprzedażą i marketingiem w sektorze e-commerce. Sprzedawcy w sklepach online powszechnie używają packshotów, kiedy produkt musi być pokazany dokładnie i w całości, bez rozpraszającego tła. Wiele platform e-commerce wymaga, aby zdjęcia produktów miały białe tło i określony stosunek rozmiaru produktu do rozmiaru ramki. Packshoty będą wymagały ostrego, precyzyjnego zdjęcia na białym tle, aby zapewnić dobry poziom kontrastu.